Jak Wypromować Bloga – Skuteczny MegaPoradnik 2016

Dzisiaj podpowiem ci jak wypromować bloga, bo przecież żywot internetowy każdego z nas nie należy do najłatwiejszych. W kółko mamy do czynienia z pisaniem, wymyślaniem walczeniem z blokadą pisarską itp.

Nie ma łatwo.

A najgorsze jest to że nikt nie che czytać tego co piszemy ;). No może nie jest aż tak tragicznie, jednak sprawa wygląda tak a nie inaczej. Większość blogerów poświęca 90% swojego czasu na tworzeniu treści.

A to jest dość duży błąd….

Każdy z nas powinien (przynajmniej w początkowej fazie tworzenia bloga) spędzać co najmniej połowę swojego czasu i wysiłków na promowaniu swoich wpisów i bloga. Ale, nie martw się jestem taki sam jak ty – też mam ten problem.

Właściwie to zastanawiałem się ostatnio nad tym podczas spaceru z moim pieskiem ( tak przy okazji – ma na imię Jordan). I znienacka jedna myśl przyszła mi do głowy. Nie muszę przecież wynajdować koła od nowa. Po co?

Przecież najlepszą metodą na odniesienie sukcesu jest sprawdzenie co zrobili ludzie, którzy ten sukces już odnieśli a następnie zrobienie dokładnie tego samego. Nie mówię tutaj tylko o prowadzeniu bloga. Mówię tutaj o każdej dziedzinie życia!

Uwaga! Jeśli poważnie myślisz o blogowaniu i wypromowaniu swojego bloga to radzę ci dokładnie przeczytać ten post. Najlepiej będzie jeśli dodasz go sobie do ulubionych i co jakiś czas będziesz czytać aby nie stracić tych strategii z oczu.

No dobrze zatem co zamierzam tutaj zrobić?

To dosyć proste. Wybrałem (bardzo subiektywnie) kilka blogów które są luźno powiązane tematyką z moim blogiem. I dokonałem szczegółowej analizy jak blogi te są promowane.

Chcę tylko zaznaczyć jedną rzecz. Raport ten może mieć zastosowanie dla wielu niszy, nie koniecznie musi byc ograniczony tylko do tematyki mojego bloga.

Wszak to oczywiste uniwersalne prawdy pozostaną te same. Metody promocji bloga mogą być podobne, zmieni się jedynie tematyka…

Dodatkowo – proces przez który przeszedłem jest bardzo uniwersalny i sam możesz taką analizę wykonać dla swojego bloga i swoich “konkurentów” – dzięki temu będziesz mógł odpowiedzieć na pytanie jak wypromować bloga w dowolnej niszy (o dowolnej tematyce).

No, ale do rzeczy ..

Blogi które wybrałem do swojego testu to:

http://www.inwestycjewinternecie.pl/

http://sapitas.pl

http://seoparty.net/

http://rekinfinansow.pl/

To blogi, które są na różnym etapie rozwoju i pokrywają spory zakres tematyczny. Myślę, że po przerobieniu ich wszystkich dadzą mi one dość sporo przydatnych informacji jak mogę wypromować moją stronę.

Pierwszy pod lupę idzie http://www.inwestycjewinternecie.pl/

Blog mocno związany z tematyką zarabiania w internecie. Wygląda na to, że sam autor – Łukasz mocno interesuje się i opisuje programy revshare. Jednak na stronie znajdziemy wiele innych i cennych informacji na temat zarabiana w internecie.

Spójrzmy więc na ilość odwiedzających tę stronę według http://similarweb.com . Pragnę zaznaczyć, że dane te mogą być nie do końca dokładne, jednak są to jedyne dane odwiedzających jakie mamy dostępne – zatem musi to wystarczyć.

Jak widzisz stronę tą odwiedza około 20-30 tysięcy użytkowników miesięcznie. Średnio spędzają oni 2 minuty na stronie i oglądają 1.7 stron.

Całkiem nieźle. Strona similarweb posiada (choć nie dla wszystkich witryn) informację o tym skąd przychodzą odwiedzający – można to zobaczyć na wykresie poniżej:

Jak widać większość odwiedzających przychodzi

● z google

● z innych stron (referals)

● wchodzi bezpośrednio

Ruch Polecony

Zobaczmy więc, które strony “polecają” najwięcej ruchu do badanej strony (niekiedy dane te nie są dostępne w darmowej wersji similar web – podam ci sposoby na ich zdobycie pod koniec artykułu).

Jak widać większość ruchu pochodzi z 3 forów internetowych oraz kilka odwiedzających ludzi przychodzi z agregatora blogów.

Bardzo cenne informacje!

Ruch z Google.

Większość odwiedzających przychodzi z wyników wyszukiwania wyszukiwarki google. Do zbadania tych danych użyłem doskonałego narzędzia jakim jest http://senuto.pl . Polecam każdemu !

Na początek zobaczmy ile (mniej-więcej) słów kluczowych pojawia się dla strony inwestycje w internecie.

Jak widzisz około 75 słów znajduje się w TOP3 – to bardzo ładny wynik, jest tam na pewno wiele słów z bardzo długiego ogona (kilka wyrazów, mało wyszukiwań w miesiącu) jednak nie zmienia to faktu że do dobry wynik. Około 220 Słów znajduje się w TOP10 wyników wyszukiwania i około 1300 w TOP50.

Zobaczmy zatem, jak wygląda kilka najpopularniejszych fraz kluczowych – posegregowane rosnąco według pozycji w wynikach wyszukiwania.

BOOM! Tak jak przypuszczałem – większość fraz to frazy z długiego ogona ( z relatywnie niewielką ilością wyszukiwań miesięcznych).

Trzeba jednak przyznać, że jest tam kilka dosyć popularnych fraz z wieloma wyszukiwaniami. Dobra robota!

Linkowanie do strony

Jak wiadomo – aby osiągnąć dobre wyniki w wyszukiwarce trzeba mieć solidne linki. Zobaczmy zatem jak sprawa wygląda z linkami do badanej strony. Na dane te spojrzę poprzez serwis http://ahrefs.com :

Hmm, sporo linków (ponad 4 tysiące), które pochodzą z około 280 domen. To znaczy, że kilka domen zapewnia linki site-wide (na całej stronie).

Nie będę tutaj zbytnio nurkował w same linki. Omówię tylko kilka kluczowych elementów, tak aby dać Ci w miarę sensowny opis tego co dzieje się w linkowaniu zewnętrznym.

● Linki z agregatorów blogowych takich jak:

blogifinansowe.blogspot.com

www.finansoweblogi.pl/

● Linki ze stron “zaprzyjaźnionych” tzw blogroll

odzeradomilionera.pl

● Komentarze (dużo komentarzy) na przykład:

http://mojebieszczady.blogspot.com/2012/08/bieszczady-w-38h-niezwyky-film.html

https://thrivethemes.com/6-headline-mistakes/

● Wpisy na forach

zarabiam.com

www.hyipforum.pl

○ itp

● Linki z profili na forach (linki profilowe)

○ Tych linków jest w zasadzie setki

Warto zaznaczyć, że niektóre z wpisów na forach są tematyczne i merytoryczne. Dodają one coś do rozmowy i są wartościowymi opiniami.

Widać, że strona była lekko pozycjonowana (za pomocą profili) i może kilku innych wpisów na innych forach, jednak większość linków prowadzących do tej strony to linki white-hat to znaczy linki z komentarzy, linki z wpisów z for dyskusyjnych itp.

Jeśli sprawdzimy rozkład słów kluczowych, linków przychodzących – rozwieje to nasze wątpliwości. Strona z pewnością była pozycjonowana:

Popularne Posty

Na koniec chcę zobaczyć czy są jakieś wpisy na stronie, które szczególnie wyróżniają się pod względem ilości udostępnień w mediach społecznościowych:

Jak widać kilka tytułów wyróżnia się z tłumu – to może być dobra podpowiedź jakie artykuły można stworzyć tak aby zainteresować czytelników. Poniżej są uproszczone “szablony” tytułów:

● Jak zarobić X zł na Y (jak zarobić 5000zł na youtube)

● X – recenzja (recenzja jakiejś sieci revshare)

● X – opis programu (opinie na temat programów revshare lub podobnych)

● Konkurs z nagrodami do wygrania ( to jest bardzo ciekawe, konkurs z pewnością przyniósł sporo widzów – konkurs zachęcał do komentowania)

Dobrze, lecimy dalej …

UwagaNie Przegap Kolejnych Wpisów -   Dodaj Mnie Do Feedly!

Analiza strony http://sapitas.pl

To strona Huberta, który także bierze na tapetę temat zarabiania w internecie. Porusza on tematy wolności finansowej i produktywności. Lubię tematykę jego bloga i polecam ci go serdecznie.

Sapitas to dosyć młoda strona z około 2.5 tysiąca odsłon miesięcznie. Wynik ten mógłby być lepszy, jednak strona wydaje się być sukcesywnie rozwijana i stąd myślę że z czasem organicznie będzie zyskiwać więcej czytelników. Pozostałe parametry są zbliżone do strony poprzedniej.

Zobaczmy zatem skąd przychodzi większość odwiedzających …

Jak widać większość odwiedzających przychodzi z wyników wyszukiwania oraz część z nich odwiedza tę stronę bezpośrednio. Mały procent czytelników trafiło na tę stronę przez polecenie.

Ruch z poleceń

Zobaczmy zatem, które strony polecają artykuły na http://sapitas.pl

Wszytko jasne – wygląda na to, że większość odwiedzających trafiło tutaj z wykop.pl. Muszę przyznać, że to dosyć niewdzięczni czytelnicy i większość z nich zapewne nigdy nie powróci na tego bloga. Zobaczmy …

Jak widać kilka artykułów zostało wyróżnionych na stronie wykopu. Nie stały się one treściami viralnymi. Ponadto wygląda na to, że to nie był sam autor bloga, który dodał te artykuły.

Ruch z google

Jak wspomniałem większa część odwiedzających tą stronę przychodzi z wyników wyszukiwań google. Zatem warto jest przejrzeć jak wyglądają słowa kluczowe, które dominują dla badanej stronki.

Ogólnie rzecz biorąc mamy tutaj 19 TOP3, 69 TOP10 i około 400 TOP50. Całkiem nieźle jak na nową stronę.

Przyjrzyjmy się co-nieco najpopularniejszym słowom kluczowym, które zajmują najwyższe pozycje w wynikach wyszukiwania.

WOW! Po raz kolejny – tutaj w zasadzie w 100% – króluje długi ogon. Nie będę wchodził zbyt głęboko w same frazy. Liczy się sama strategia – długi ogon, mała liczba wyszukiwań, ale duża liczba samych słów kluczowych.

Linkowanie

No ok, zobaczmy zatem jak wygląda sprawa linkowania do sapitas.pl? Sam Ahrefs pokazuje nam ponad 9 tysięcy linków które przychodzą z 137 domen. Całkiem sporo!

Na początek zerknę na rozkład anchorów które prowadzą do strony (dane te pochodzą z majesticseo.com)

Ogromna większość to imię samego autora, co może świadczyć, że pochodzą one z komentarzy – bardzo dobrze klasyczne white-hat seo.

Jak wspomniałem, nie chcę zagłębiać się nazbyt szczegółowo w same linki. Opiszę jedynie ogólny zarys stosowanej tutaj strategii.

● Komentarze

○ Hubert jest naprawdę aktywny na tym polu – komentuje dużo, a same komentarze są merytoryczne i wartościowe!

○ Niektóre komentarze trafiły na blogroll (jako widżet) i stąd stały się linkami sidewide

● Drobne wpisy na forum – ale tutaj nie widać ilości podobnych do inwestycjewintrnecie.pl

Popularne treści

Na koniec zobaczmy czy jakieś treści szczególnie wyróżniają się jeśli chodzi o udostępnienia w mediach społecznościowych.

Wygląda to raczej spokojnie. Jest jeden artykuł, który jest w zasadzie landing page (stroną docelową). Nie do końca wiem co o tym myśleć 🙂

BOOM. To na tyle – poznajmy następnego uczestnika naszego małego spotkania…

Kolejnym gościem jest http://seoparty.net/

Następną stroną jest strona agencji SEO, która przy okazji prowadzi bardzo dobrego bloga. Również polecam – mają sporo na prawdę dobrych artykułów.

Zacznijmy od szacowanych statystykach oglądalności. Strona similarweb pokazuje nam że w ostatnim miesiącu http://seoparty.pl odwiedzono około 40 tysięcy razy.

Piękny wynik, mam nadzieję, że przekłada się to także na nowych klientów dla ich agencji. Zobaczmy zatem, skąd przychodzą nasi odwiedzający:

Ciekawe!

Większość przychodzi ze stron portali społecznościowych. Jest to prawie 40% z tych 40 tysięcy odwiedzających – nie można tym pogardzić!

Kolejnym są odwiedzający bezpośredni. (szczerze powiem że te statystyki mogą być lekko pomieszane, ale cóż – musimy im wierzyć)

Następnie mamy ruch z poleceń – jak wspomniałem odwiedzający przychodzą po kliknięciu w link na innej stronie.

A na szarym końcu – ruch z wyszukiwarek :-).

Ruch z Poleceń

Przyjrzyjmy się zatem które strony polecają treści na seoPARTY!

Wygląda na to że większość pochodzi z branżowego agregatora (planeta seo) a także sporo odwiedzin z forum o pozycjonowaniu.

Ciekawe ….

Ruch z Mediów Społecznościowych

Myślę, że warto będzie przyjrzeć się mediom społecznościowym. Wg. Similarweb jest to głównie ruch pochodzący z Facebooka.

Z moich ustaleń wynika, że sama strona nie posiada własnych profilów (czy stron na FB). Zatem sytuacja może być taka, że organicznie ich treści są udostępniane przez osoby trzecie.

Okazuje się, że to prawda. Treści z badanej strony są naturalnie udostępniane przez “ludzi z branży” i to daje im największe źródło odwiedzin.

Oczywiście może być tutaj wiele elementów, ale kluczem do tej strategii na pewno będzie:

● Tworzenie wysokiej jakości treści, które są ciekawe itp.

● Znajomości i reputacja w branży

Odwiedzający z Google

Zobaczmy zatem jak nasza agencja radzi sobie z pozycjonowaniem w google …

Jak widzisz w TOP3 znajduje się około 19 fraz kluczowych, w TOP10 jest ich około 28 a w TOP50 – strona pozycjonuje na 130 fraz. Myślę, że wynik ten na pewno nie powala na kolana i mógłby być nieco lepszy.

Zobaczmy jakie słowa kluczowe dominują w tym przypadku …

Ciekawe. Większość fraz powiązanych jest z tematem najczęściej odwiedzanych stron w Polsce.

No ok, lecimy dalej – jak wygląda sytuacja linków

Linkowanie

Wygląda na to, że jest tego sporo. Ahrefs pokazuje około 23 tysiące linków, które przychodzą z 141 domen. Hmm..

Niech no przyjże się samym frazom które są użyte jako anchor-text w linkach przychodzących.

Głownie są to terminy i słowa brandowe. Nie ma tutaj żadnych anchorów które mogą świadczyć o niedozwolonym pozycjonowaniu. Wszytko wygląda naturalnie.

Sprawdzę jeszcze ogólna taktykę pozyskiwania linków. Oto kluczowe elementy:

● Agregator blogów SEO

● Linki od kolegów, zaplecza z własnych stron np:

http://www.xannstat.com/

http://overcomeback.com.pl/ (blogroll)

https://www.whitepress.pl/ (jako ci którzy wystawili opinię)

● Naprawdę dużo profili na zagranicznych stronach (np Vimeo)

https://vimeo.com/user27766756

Podsumowując – profile + linki po znajomości (choć tutaj mogę się troszkę mylić). Tak przynajmniej to wygląda.

Popularne treści

Zobaczmy zatem, które artykuły okazały się najbardziej popularne na seoparty.net

Trzeba przyznać, że każdy z wymienionych tutaj artykułów dostaje dosyć duże ilości udostępnień. Najwięcej lików:

● Najpopularniejsze strony

● Content marketing

● Seria o tym jak wypromować sklep e-commerce

Interesujący serwis na koniec – http://rekinfinansow.pl/

Na koniec zostawiłem stronę, która zaimponowała mi najbardziej. Jest to portal http://rekinfinansow.pl . Strona ta w ostatnich kilku miesiącach zwiększyła ruch około 5 krotnie! Zobacz sam:

Świetny wynik, muszę powinszować autorowi. Interesująco wygląda również sam rozkład źródeł z których przychodzą ludzie na tę stronę:

Jak widzisz – najwięcej osób przychodzi z samego google i wyników wyszukiwania. Na kolejnym miejscu są portale społecznościowe. A później inne polecające strony..

Przyjrzyjmy się temu bliżej ..

Ruch z odesłań z innych stron

Zobaczmy zatem, które strony odsyłają najwięcej odwiedzających na badaną stronę.

No i mamy tutaj po raz kolejny serwis wykop! Interesujące! Zobaczmy jak wyglądają posty, które prowadzą do tej strony

Jeden z artykułów okazał się złapać ogień i wylecieć na główną stronę wykopu. Pozostałe – raczej spokojnie. Ciekawe jest jednak to, że po raz kolejny wydaje się, że to nie sam autor, a użytkownicy polecali te treści.

P.S. Widzę, że w przyszłości będę musiał zbadać jak można skutecznie pozyskać ruch z wykopu – czuje że będzie to bardzo soczysty artykuł.

Kolejną stroną, która poleca naszego bloga jest link z blogroll’u na stronie humanista na giełdzie.

Ruch z Portali Społecznościowych

Sama strona ma swoją stronę na FB. Łącznie lubi ją około 700osób.

Ponadto okazuje się, że artykuł http://rekinfinansow.pl/konfiskata-pieniedzy-bank/ przyniósł rekinowi ogromny sukces i sławę. I to chyba właśnie stąd bierze się ten zwiększony ruch na stronie. Wygląda na to, że wiele osób udostępniło ten artykuł i stąd stał się on artykułem viralnym.

Ruch z Wyników Wyszukiwania

Na koniec sprawdźmy jak ma się sprawa w wyszukiwarkach (stąd przecież przybywa najwięcej odwiedzających).

Wygląda, że w TOP3 rekin ma masywne 230 fraz kluczowych natomiast w TOP10 jest ich już 1000. To powinno mówić samo przez siebie.

Tutaj Jeszce pokaże Ci z jak dużą prędkością rekinfinansów nabierał tempa – od lutego do czerwca ponad 5 krotny wzrost widoczności w wyszukiwarkach.

Słów kluczowych jest sporo – oto najpopularniejsze:

Jak widzisz wciąż większość stanowią słowa z długiego ogona. Jednakże łatwo jest zauważyć, że spora ilość fraz to już grubsze słowa kluczowe z solidnymi wynikami wyszukiwania.

Linki Przychodzące do Strony

No dobrze, teraz zrobię krótki przegląd przychodzących linków. Ahrefs.Com pokazuje, że mamy do czynienia z około 11 tysiącami linków które przychodzą z 141 domen. Całkiem nieźle.

Rozkład słów kluczowych prowadzących do witryny wygląda następująco:

Większość z nich to słowa brandowe. A duży procent stanowią słowa kluczowe “inne” co może dać google znak, że strona jest linkowana naturalnie.

Przeglądając linki w programie ahrefs wyciągam następujące wnioski:

● Dużo linków z blogroll (znajomi i inni blogerzy)

● Agregatory blogów

● Komentarze pod innymi wpisami

● Kilka “losowych” linków z księgi gości, bezużytecznych forów – są to śladowe ilości które świadczą o tym, że autor próbował pozycjonować bloga

Na koniec popularne artykuły

Jak widać poniżej najbardziej i najczęściej udostępniane artykuły to te, które wieszczą sensację i coś nieprzyjemnego.

Kilka słów końcowych o rekinfinansów.pl

Strona ta jest dobrym i bardzo motywującym przykładem. Myślę, że w większości liczby odwiedzin się zgadzają – o czym może świadczyć ten wpis rekinfinansow.pl/rekin-finansow-bije-rekordy-popularnosci/ . Tam też Szymon odsyła nas do innego posta w którym mówi że stracił pracę i w 100% poświęca się temu blogowi.

Jak widać zrobił DOBRĄ robotę.

Niektórzy powiedzą, że to szczęście. Ja nie będę na tyle głupi 🙂 – szczęściu trzeba pomagać ciężką pracą i tak właśnie zrobił Szymon.

Podsumowanie – Jak wypromować Bloga?

Mam nadzieję, że znalazłeś tutaj sporo wartościowych informacji, które pomogą Ci wypromować swojego bloga i odnieść sukces w internecie. Poniżej wymienię najbardziej popularne metody, które w mojej opinii przełożyły się na zwiększenie popularności zbadanych stron. Wymienię je w kolejności priorytetowej (tzn. proponowałbym od nich zacząć)

1. Dodaj swoją stronę do popularnych agregatorów blogowych

Wymieniłem tutaj kilka przykładowych opcji dla tematyki finansowej. Jeśli prowadzisz bloga o innej tematyce – poszukaj w google. Przykładowe frazy:

“agregator blogów modowych”

“blogi o modzie”

“blogi o gotowaniu”

2. Komentuj inne blogi z twojej tematyki.

Znalezienie ich nie będzie trudne jeśli znalazłeś dobry agregator blogów. Jeśli chesz więcej – użyj wyszukiwarki .

3. Skup się na długich frazach kluczowych

Praktycznie wszyscy blogerzy z mojego zestawienia mieli frazy z długiego ogona jako ich najpopularniejsze wyniki wyszukiwania.

Kurde, wiem – duże frazy z wieloma wyszukiwaniami są sexy, jednak na początku chyba będzie lepiej jeśli skupisz się na tych szarych myszkach.

Jaki jest najlepszy sposób na długi ogon?

● dobra analiza słów kluczowych

● pisanie długich i wartościowych tekstów

4. Zawieraj znajomości z innymi blogerami

Z czasem przyjdzie to naturalnie. A dzięki nowym znajomością będziesz mógł dotrzeć do nowych czytelników – czy to w postaci wpisu gościnnego czy to w postaci linku na blogu innego blogera.

5. Udzielaj się na forum

Wybierz sobie jedno lub dwa fora internetowe, na których będziesz co najmniej kilka razy w tygodniu odpowiadać na wpisy i udzielać wartościowych porad i wskazówek dla użytkowników.

Po jakimś czasie (gdy już napiszesz kilka wpisów) będziesz mógł zacząć delikatnie promować swoją stronę.

6. Rozgryź media społecznościowe.

To nie jest takie proste jak się wydaje. Niestety.

Na pewno poświęcę temu więcej miejsca na moim blogu – jak promować bloga za pomocą Facebooka i wykopu. Jednak na chwilę obecną jedyne co mogę polecić w tym temacie – to pisanie interesujących artykułów, które sprawiają, że ludzie chcą je udostępniać.

7. Bonus – Zorganizuj Konkurs

Wydaje się, że dobrze zorganizowany konkurs w mediach społecznościowych potrafi zdziałać cuda. Niebawem opiszę nieco dokładniej jak to wygląda i przeprowadzę mały test.

8. Bonus – Nie zakładaj bloga na własnej domenie.

Hmm, brzmi kontr-intuicyjnie. Ale nie jest!

Myślę, że jeśli dopiero zaczynasz najlepszą opcją będzie założenie bloga na http://blox.pl jest to dojrzała platforma, która ma OGROMNĄ rzeszę czytelników. Dzięki temu twoje wpisy będą dostępne dla wielu czytelników.

To by było na tyle ….

Bardzo będę wdzięczny jeśli napiszesz mi co sądzisz o tym wpisie. Daj znać jeśli ci się podobało lub jeśli myślisz, że gdzieś się pomyliłem.

P.S. Wiem, że obiecałem napisać skąd brać dane do analizy. I tak zrobię w następnym wpisie – ten jest już wystarczająco długi.

Hej! Zapisz się na mój newsletter
I razem ze mną odkrywaj sekrety zarabiania w internecie!
Zero Spamu. Nie wysylam spamu i nie udostepniam twojego adresu innym