Pierwsza analiza wyników mojej reklamy na Facebooku

Ostatnio pisałem o tym jak zakładałem kampanię na facebooku. Nie do końca skończyłem ten mały poradnik. Zrobię to na weekend.

Dzisiaj powiem jednak o pierwszej serii moich wyników tejże kampanii reklamowej na FB.

Wyglądało to mniej-więcej tak:

Powiedzmy, że było to 20 leadów (było ciut więcej – nie pierwszych 4-5 nie zostało podliczonych, bo nie zapisałem mojej konwersji). Jednakże mówimy tutaj o około $1 za lead. Całkiem dużo. Nie spodziewałem się aż tyle.

Zaraz napiszę gdzie popełniłem błędy. Jednak najpierw zerknijmy na to jak wygląda rozkład leadów w zależności od wieku:

Przede wszystkim widać, że wiek powyżej 44 lat to dla mnie jedna wielka strata pieniędzy.

Ponadto nie wygląda to jakoś specjalnie dla przedziału 25-44 również z około $1.7 za jeden kontakt. No ok, ale zobaczmy jeszcze dalej:

Widzimy tutaj ogromną ilość kosztownych demografii (wiek + płeć) mocny trend pojawia się w przypadku kobiet – wydaję na nie sporo pieniędzy ;). Przyjrzyjmy się temu bliżej:

Teoria potwierdzona. 1 lead od kobiety kosztuje mnie $2.11 zaś mężczyzny jedyne $0.79. Całkiem spora różnica.

Powód jest prawdopodobnie prozaiczny – oferta mojego lead magnetu przemawia bardziej do facetów a nie kobiet.

Dodatkowo, problemem jest to, że początkowo moje targetowanie mogło być zbyt szerokie.

Reasumując w jednej mapani (grupie reklam) targetowałem Kobiety i Mężczyzn i kilka wymieszanych zainteresowań. Nie jest to optymalne rozwiązanie. Takie zachowanie nie pozwoliło mi na szybkie zlokalizowanie grup, które właściwie tracą pieniądze.

Po kilku dniach namysłu oto kilka grup, które utworzyłem w ramach tej kampani.

Jak widzisz są one podzielone na zainteresowania, a także płeć.

Jak widzisz także koszt na konwersje jest sporo lepszy!

UwagaNie Przegap Kolejnych Wpisów -   Dodaj Mnie Do Feedly!

Jak będę optymalizował tę kampanię dalej?

Co zamierzam zrobić na dzień dzisiejszy to

  • Wyłączyć grupy, które nie przyniosły żadnej konwersji lub które są zbyt drogie za lead
  • Ograniczyć wiek w zależności od konwersji
  • Dodatkowo zmienię reklamy na post z mojej strony

Dlaczego chcę zmienić z reklamy na post ?

Na chwilę obecną, każda reklama w każdej z grupie to osobny organizm. Zatem jeśli ktoś kliknie ‚Lubię To’ w  tak samo wyglądającą reklamę w grupie A. To polubienie nie pojawi się w grupie B.

Jeśli będzie to post – wtedy każda z grup będzie pracowała na jeden post i wszystkie polubienia, komentarze czy udostępnienia będą wspólne.

Wyłącznie grup, które są za drogie lub które nie przynoszą żadnej konwersji

(piszę to właściwie po 2 dniach ;)) 

Grupy, które nie przynoszą żadnej konwersji idą do kosza.

Dodatkowo, grupy które są za drogie – zostaną także wyłączone. Tak jak na obrazku poniżej

Ograniczenie wieku grupy docelowej – w zależności od wyników kampanii.

Podoba Się? Zapisz się na Newsletter!

Przyglądając się danym zebranym przez kilka dni (jest to prawdopodobnie za krótki czas, ale i tak z tym cisnę). Wybieram tylko te grupy wiekowe, które będą dawały mi najniższy koszt konwersji. Na przykładzie 1 grupy wygląda to tak:

Dla tejże grupy, jak widzisz cena 1 konwersji dla przedziału wiekowego 18-24 wynosi $0.6 natomiast dla przedziału 25-34 jest to $1.13.

Dużo więcej.

Dlatego zmienię tutaj wiek wyświetlania reklam z 18-44 na 18 – 24.

Za kilka dni powiem jak mi poszło!

To było by na tyle jeśli chodzi o sprawozdanie z postępu kampanii budowania listy mailingowej.

Za kilka dni dam ci znać jak mi idzie.

A tak apropos – na dzień dzisiejszy na mojej liście jest już 53 kontaktów. Nieźle 😉

Jak ci się podoba?

Hej! Zapisz się na mój newsletter
I razem ze mną odkrywaj sekrety zarabiania w internecie!
Zero Spamu. Nie wysylam spamu i nie udostepniam twojego adresu innym

Jedna Odpowiedź

  1. AJKOSA Kwiecień 2, 2017

Skomentuj